Просування сайту своїми руками
Кожна сторінка сайту потребує пошукової оптимізації. Якщо упустити цей важливий момент, то ви ризикуєте втратити не тільки позиції в пошуковій видачі, але й більшу частину цільової аудиторії.
На сьогодні існує безліч стратегій розкручування сайту, але навряд чи можна знайти на 100% робочий гайд з просування. Я підготував для вас у цій статті всі найефективніші засоби просування, працездатність яких перевірена на реальних проектах.
Інформація, яку ви знаходите за просуванням, опублікованою до 2018 року, можна вже вважати здебільшого неактуальною, т.к. пошукові системи періодично змінюють алгоритми роботи, що впливає на стратегію просування та перелік використовуваних інструментів.
З 2018 по 2019 пошуковик Google ввів цілу низку нововведень. Чого тільки вартий новий алгоритм ранжування мобільних версій сайтів. Автоматизовані системи пошукового гіганта перевіряють CSS стилі та Java скрипти, які тепер впливають на ранжування. З огляду на це та багато інших факторів, я розробив кілька кейсів, які допоможуть просунути ваш веб-ресурс.
Просування сайту власноруч. Розробка структури сайту
Вам необов’язково створювати щось нове. Щоб зробити структуру правильно і швидко, задайте в Google пошуковий запит на вашу нішу, який користується найбільшою популярністю.
Якщо ви, наприклад, хочете просунути інтернет-магазин фототехніки, вашим головним пошуковим запитом буде «купити фотоапарат». Перший сайт, який покаже пошукова система після реклами, буде вашим основним конкурентом. Проаналізуйте його структуру та зробіть ще краще!
Стандартна структура сайту може мати кілька варіантів виконання.
Головна≥zz≥Категорії≥zz≥Підкатегорії≥zz≥Товари
Головна сторінка≥zz≥Категорії≥zz≥Товари
Користувач бачить мініатюри кожної категорії фотоапаратів. Такий самий підхід можна проектувати і інші види електроніки.
Кожен напрямок, будь то види товарів, рід послуг або вид бізнесу, можна поділити на цільові сторінки. Такий же підхід застосовується для магазину будівельних матеріалів, одягу або взуття.
Таким чином, завдання просте – знайти найголовнішого конкурента та взяти за основу його структуру. Створіть на своєму сайті схожу структуру з такими ж категоріями та підкатегоріями.
Просування сайту власноруч. Збір даних
Наступним етапом стане збір максимальної кількості інформації щодо вашого проекту:
- ключові слова з кожної категорії;
- аналіз ринку попиту та пропозиції;
- аналіз сайтів конкурентів
Зупинимося на кожному пункті докладніше.
Просування сайту власноруч. Збір ключових слів для цільових сторінок
Що таке цільова сторінка? Це сторінка, яку бачить користувач за тим чи іншим ключовим запитом. Чим більше таких сторінок, тим більша можливість збільшити цільовий трафік.
Щоб підібрати ключові слова, скористайтеся кількома інструментами:
- зверніться за підбором ключових слів до SEO-фахівця або зробіть це самостійно, скориставшись сервісами Google Ads та Yandex WordStat;
- використання платних програм типу Key Collector, яка автоматично підбере список ключових слів за вашим напрямком.
Просування сайту власноруч. Аналіз ринку попиту та пропозиції
Щороку у бізнесі з’являються нові ніші. Якщо ви є одним з перших, хто зайняв цю нішу, це ускладнить просування сайту в пошукових системах.
Якщо це нова сфера, то, швидше за все, онлайн-попит на неї буде мінімальним. Тому просувати нову нішу за допомогою SEO безглуздо. Щоб створити попит та ажіотаж навколо нового продукту, знадобиться чимало фінансових вливань у рекламні кампанії.
Якщо ви не готові витрачати багато грошей зі старту, то на етапі створення сайту перевірте, що товари або послуги, які ви хочете продавати, користуються попитом в інтернеті. Тут є і зворотний бік – якщо конкуренція занадто велика, то ви ризикуєте загубитися на тлі більших гравців.
Отже, ви дізналися, що у вашій сфері існує подолана конкуренція та достатній попит, можна переходити до безпосереднього просування сайту Google. На цьому етапі у нас має бути готова:
- структура сайту;
- інформація за ключовими словами;
- сайту з вимогами щодо оптимізації.
Просування сайту власноруч. Контент на сайті
Контент – це те, чим “дихає” ваш сайт. Це заповнення сторінок, яке включає текстову та графічну інформацію. Контент – це опис товарів, цікаві статті, рецепти, відеоролики, серіали та фільми, аудіокниги, музика та звуковий супровід.
Корисний та унікальний контент може дати визначні результати для збільшення продажів на комерційному сайті, а також відвідуваності інформаційного ресурсу.
Унікальне наповнення сайту просуває його вище у пошуковій видачі. Пошуковик за допомогою алгоритмів відсіває марний контент.
Якщо ваш матеріал справді несе користь, то люди, напевно, будуть їм ділитися в соціальні мережі та месенджери.
Корисний контент притягує трафік, який спричиняє збільшення продажів.
Просування сайту власноруч. Правила хорошого контенту
Розміщуйте лише унікальний контент, публікуючи його на цільових сторінках:
- SEO оптимізовані тексти, написані зрозумілою для людини мовою – ви можете замовити копірайтер, середня вартість $1-5/1000 знаків. Середній розмір текстового контенту однієї сторінки становить 2-3 тис. символів. Також можна спробувати самому написати тексти, спираючись на правила SEO;
- відео огляди, які відповідають категоріям сайту – перегляд відео є одним із найпопулярніших способів споживати контент. Для комерційного сайту паралельно з текстовими оглядами також можна публікувати відео огляди товарів, груп товарів або порад;
- зображення та фотографії на тему – дуже важливо розміщувати якісні зображення. Коли покупець може добре розглянути товар, це значно збільшує конверсію. Конверсія – це відсоток покупок чи цільових дій від загальної кількості відвідувачів. Не використовуйте малюнки з невеликою роздільною здатністю. Фото товарів повинні бути виготовлені на білому тлі;
- текстові огляди товарів із різних категорій.
Просування сайту власноруч. Оптимізація сайту
Дуже важливий етап, який включає внутрішнє налаштування сайту відповідно до вимог пошукових систем. Якщо все зроблено правильно, то веб-ресурс позитивно сприйматиметься пошуковими системами. Оптимізація сайту включає багато дрібних заходів. Це окрема тема для статті та експерти рекомендують довірити її фахівцям. Ціна оптимізації варіюється в межах $50-500.
У внутрішню оптимізацію сайту входить перелінковування сторінок, усунення дублів сторінок, робота з картою сайту, файлом robots.txt, тегами та іншими компонентами.
Просування сайту власноруч. Зовнішні чинники
Діставшись цього етапу, у вас напевно вже є оптимізований сайт з опублікованим унікальним та цікавим контентом, шикарні описи всіх товарів та корисні відео огляди. Але при цьому у вас виникає питання – а де мої продажі?
Якщо ви виконали вищезгаданий список заходів для сайту, якому більше двох років, то результати не забаряться і вже в перші кілька місяців ви відчуєте збільшення трафіку та обсягу продажів.
Якщо ви створили новий сайт, про нього потрібно розповісти, щоб люди могли дізнатися про нього, включаючи пошукові системи. Вам необхідно додати сайт до всіх пошукових систем, створити фірмові групи в соціальних мережах з посиланнями на сторінки сайту.
Щоб тримати руку на пульсі подій, потрібно регулярно відстежувати аналітику сайту, яка включає:
Кількість відвідувань на місяць;
Тривалість відвідин сайту;
Перегляди сторінок за місяць;
Показники відмов від покупки.
Крім цього, потрібно відслідковувати станиці входу та виходу із сайту, які можна відстежити за допомогою сервісів Google Analitycs або Яндекс Метрика.
Просування сайту своїми руками. Адаптація сайту під мобільні пристрої
Ваш сайт повинен бути адаптованим для використання на мобільних пристроях. Частка пошуку з телефонів та планшетів зростає і незабаром перевищить 50%. Для цього Google запустив для сайтів сервіс Mobile First Index і змінив алгоритми пошуку. Якщо ваш сайт не адаптований до мобільних пристроїв, то на високі місця в пошуковій видачі розраховувати не варто.
Щоб перевірити свій сайт на предмет помилок у плані адаптації, це можна зробити за допомогою сервісу Google Webmaster Tools.
Просування сайту власноруч. Резюме
Підсумовуючи всю отриману інформацію, перелік заходів для просування сайту в Google виглядатиме так:
- запуск сторінок у соціальних мережах для зростання популярності сайту;
- запуск нових сторінок сайту;
- публікація релевантних відеороликів на посадкових сторінках;
- публікація унікального контенту;
- запуск блогу для того, щоб пошукова система регулярно бачила оновлення сайту;
- розширення кількості категорій та сторінок із послугами;
- публікація посилань на сайт на сторонніх веб-ресурсах;
- усунення помилок у мобільній версії сайту.
Якщо Ви не хочете особисто займатися просуванням сайту, Ви можете довіритися професіоналам зі студії WEB1