Створення корпоративного сайту
2013 року Coca-Cola зробила провокаційну заяву: «Наш корпоративний сайт помер». Що вони мали на увазі?
Довгий час вважалося, що хороший корпоративний веб-сайт має бути вичерпним джерелом інформації про компанію та першим місцем, де люди дізнаються про неї. Деякі компанії та вебмайстри досі так вважають. Але сьогоднішній інтернет дуже відрізняється від того, що було десять років тому. Сьогодні корпоративний сайт має бути мобільним, соціально та емоційно орієнтованим.
І оскільки правила гри змінилися, всі учасники гри повинні адаптуватися. Або померти. Настав час переглянути цілі вашого корпоративного веб-сайту, існуючі або заплановані.
Запитайте себе, навіщо вам корпоративний сайт
Корпоративний веб-сайт схожий на особистого помічника компанії або керівника розвитку бізнесу, якого власник наймає на цілодобову роботу без вихідних.
Щоб досягти успіху, компаніям необхідно вийти за межі того, що вони пропонують, і повністю зосередитися на відносинах зі своїми клієнтами. Це наріжний камінь будь-якого популярного корпоративного веб-сайту.
Існує маса причин, які виправдовують створення корпоративного сайту, але ви повинні зрозуміти, який сенс саме для вашого бізнесу.
Довіра людей – це найбільший актив будь-якої компанії, установи чи організації. Виберіть основну мету, серед яких може бути:
- підвищення цінності вашого бренду;
- оформлення іміджу бренду;
- збір коштів;
- залучення потенційних клієнтів, інвесторів та ін.
Після того як ви відповіли на запитання «Чому?», Ви можете переходити до наступного питання «Як»?
Визначте цільову аудиторію
Для кого хочете створити сайт? Якщо основна мета – інформувати акціонерів та партнерів про ваші фінансові досягнення, ваш веб-сайт повинен говорити їхньою мовою, яка, ймовірно, не буде цінною в очах ваших споживачів.
Іншими словами, сторінка «Інвестиції» має бути написана більш формальною мовою, щоб відповідати очікуванням відвідувачів. Але це не означає, що зміст та його візуалізація має бути нудними.
Якщо основна аудиторія вашого сайту – це преса та ЗМІ, контент також відрізнятиметься. Сторінка з основними фахівцями покаже, що компанія цінує їхню наполегливу працю, ініціативу і винагороджує їх. Співробітники, ймовірно, шукатимуть інформацію про останні новини компанії та різні пільги для працівників.
Таким чином, контент та дизайн майбутнього корпоративного сайту будуть базуватися на потребах цільової аудиторії.
Чи означає це, що ви повинні ігнорувати всіх інших? Насправді ні. Ваш корпоративний сайт має бути доступним для всіх, але насамперед орієнтований на певну аудиторію. При цьому вам не потрібно вибирати між категоріями відвідувачів та звужувати аудиторію до однієї групи. Але ви маєте розставити пріоритети.
Розділіть всіх користувачів на 3-4-5 груп і розмістіть у порядку важливості, перш ніж створювати корпоративний веб-сайт. Це допоможе визначити, який контент потрібно кожній групі.
Створення цінності корпоративного сайту
Завдяки корпоративним сайтам клієнти можуть заощадити час і знаходити унікальне джерело інформації про компанію, її продукти та послуги. Інвесторам зручно знаходити всю необхідну інформацію, що підтверджує, що компанія варто інвестувати в неї.
ЗМІ залучають читачів, публікуючи цінні та цікаві новини про вашу компанію, яку вони отримують з вашого сайту. Нарешті, ви отримуєте вигоду від нових покупок, інвестицій та освітлення у ЗМІ.
Найуспішніші бренди зосереджені на потребах клієнтів та прагнуть дати додаткову цінність. І вони бачать, що лояльність клієнтів та їхня залученість покращуються.
На жаль, багато брендів, у тому числі найбільші, як і раніше, не дають додаткової цінності для користувачів. Натомість корпоративні сайти в основному існують для представлення компаній у мережі та мало що можуть запропонувати будь-кому, крім акціонерів, інвесторів та PR.
Корпоративний веб-сайт повинен створювати прозорий та виразний діалог із користувачами, а не монолог.
Створення концепту
Отже, ви визначили мету свого майбутнього корпоративного сайту, визначили аудиторію та поставили цілі. Тепер настав час знайти спосіб їх досягнення. Тут у гру вступає веб-студія. Найміть дизайнера та пройдіть цю частину разом з ним.
Визначення цілей та завдань, які має вирішити веб-сайт, є важливою частиною створення дизайну. Креативна концепція дизайну корпоративного сайту має ґрунтуватися на корпоративній стратегії та цілях.
Створення прототипу
Каркас сайту та прототип – важлива частина створення якісного продукту. Це шанс поекспериментувати з ідеями та втілити їх у життя.
На цьому етапі слід відповісти на такі питання:
- Яке повідомлення ви хочете надіслати кожній цільовій групі?
- Які дії користувачі повинні виконувати?
- Яку інформацію вони шукатимуть?
- Якою є функція вашого сайту?
Є 3 основні цілі веб-дизайну: представити основну інформаційну групу, описати структуру та макет та описати інтерфейс користувача.
Якщо все виглядає добре і кожен наступний крок менш чи більш очевидний, настав час малювати прототип. Це серйозніша десктопна та мобільна версія, що дозволяє тестувати інтерфейс на реальних користувачах.
Хороша інформаційна архітектура для веб-сайтів допомагає користувачам зрозуміти своє оточення та знайти те, що вони шукають.
Контент (тексти, візуальні ефекти)
Контент також важливий, як і дизайн – він утримує користувачів на вашому сайті. Дізнайтеся, що є головним пріоритетом для клієнтів, коли вони відвідують корпоративний сайт.
Крістін Кренделл, автор статей у Forbes, вважає, що замість того, щоб стомлювати людей «до смерті», краще відмовитися від похмурого корпоративного веб-сайту. Натомість вона радить створити інтерактивне джерело, яке генеруватиме діалог. На початку статті я згадав про заяву Coca Cola. І це ще не все – разом із оголошенням про смерть корпоративного сайту компанія проголосила панування над контентом. Вони замінили традиційний корпоративний веб-сайт на щось схоже на новинний онлайн-канал.
Незалежно від того, що ви оберете – корпоративний сайт у звичайному вигляді, корпоративний блог чи щось ще – контент корпоративного сайту має бути максимально корисним та зрозумілим. Уникайте створення нецікавих текстів, які ніхто не прочитає, та розміщення фотографій, які ніхто не побачить.
Front-End, Back-End, анімація, наповнення контентом, тестування
Спочатку дизайнери зазвичай створюють дизайн головної сторінки та тестують його. Сюди має бути включено елементи візуального брендингу вашого бізнесу. Логотип, фірмові шрифти та колірна схема, якщо вона вже є, визначатимуть дизайн веб-сайту. Це є основою наступного етапу.
Розробка корпоративного сайту включає створення коду, що змушує сайт працювати. Цей етап можна розділити на дві частини – front-end та back-end. Front-end розробник відповідає за код користувача веб-сайту та архітектуру його взаємодії з користувачем.
Back-end розробник бере готовий інтерфейсний код та надає йому працездатності. Як тільки ця частина роботи зроблена, настав час додати контент, протестувати сайт на різних пристроях і, нарешті, запустити його.
Як бачите, процес створення першокласного корпоративного сайту – це велика робота. Вибираючи професійну веб-студію та логічну стратегію планування ваш корпоративний сайт неминуче стане дороговказом у вашій галузі.
Наша команда в WEB1 прагне перетворити це завдання на приємний, зрозумілий та добре організований процес. У нас можна замовити корпоративний сайт, який відповідає сучасним тенденціям та найкращим західним практикам, адаптованим під конкретний тип та географію бізнесу.